• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Експериментальна діяльність

Експеримент регіонального рівня

Відповідно до наказу Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації від 16.08.2017 року №463/ОД "Про проведення експерименту регіонального рівня" з метою соціальної адаптації та подальшої трудової зайнятості учнів з особливими освітніми потребами, на базі Державного навчального закладу "Глухівське вище професійне училище" стартував експеримент регіонального рівня з теми "Професійна підготовка учнів з особливими освітніми потребами в професійно-технічному навчальному закладі як необхідна умова їх соціальної адаптації та подальшої трудової зайнятості". Даний експеримент проходитиме в 3 етапи та рохрахований на 3 роки. Підсумком експериментальної роботи повинно стати: 1. Розроблення документів з дидактичного та методичного забезпечення професійної підготовки учнів з особливими освітніми потребами; 2. Розроблення індивідуальних навчальних програм з професійної підготовки учнів з особливими освітніми потребами; 3. Попередження соціальної ізоляції учнів з порушеннями розумового розвитку; 4. Підвищення рівня психологічної культури учасників навчально-виховного процесу, гуманізації освітнього середовища закладу; 5. Апробація системи роботи професійно-технічного навчального закладу щодо підготовки учнів з особливими освітніми потребами та підготовка до трудової зайнятості та трудової адаптації; 6. Підготовка методичного посібника з організації роботи професійно-технічного навчального закладу щодо підготовки учнів з особливими освітніми потребами.

GMT
Звуковая функция ограничена 200 символами
Настройки : История : Обратная связь : DonateЗакрыть

ЕКСПЕРИМЕНТ В ПРОФЕСІЙНІЙ ОСВІТІ: ПЕРШІ КРОКИ.

25 жовтня 2017 року у ДНЗ «Глухівське ВПУ» було проведено засідання робочої групи експерименту регіонального рівня з теми «Професійна підготовка учнів з особливими освітніми потребами в професійно-технічному навчальному закладі як необхідна умова їх соціальної адаптації та подальшої трудової зайнятості» з метою опитування фокус-групи експерименту. Учасниками засідання були представники адміністрації навчального закладу, викладачі, вихователі, майстри з виробничого навчання та психологічна служба навчального закладу.

Засідання відбулося у вигляді інтерв’ю де учасники працювали над виявлення проблемних питань професійної підготовки, навчання та виховання учнів з особливими освітніми потребами, було обговорено та винесено на опрацювання з урахуванням усіх рекомендацій, основні проблеми, які стоять на даний час перед проектом. Розглянуто питання та пропозиції з викладання базових предметів, спецдисциплін, занять з виробничого навчання та виховної роботи. Результатами засідання робочої групи - SWOT-аналіз теоретичного досліджування та практичного стану проблеми.

м

14 листопада 2017 року у педагогічному кабінету навчально – методичного центру Сумської області відбулось засідання робочої групи експерименту регіонального рівня з теми «Професійна підготовка учнів з особливими освітніми потребами в професійно-технічному навчальному закладі як необхідна умова їх соціальної адаптації та подальшої трудової зайнятості».

На засідання були присутні: Науковий керівник: Вознюк А.В. – кандидат психологічних наук, доцент, завідувач кафедри психології КЗ Сумський обласний інституту післядипломної педагогічної освіти

Науковий консультант: Дегтяренко Т.М. – доктор педагогічних наук, професор, в.о. завідувача кафедри корекційної та інклюзивної освіти, завідувач лабораторії корекційно-реабілітаційних технологій Сумського ДПУ ім. А.С.Макаренка

Координатор: Самойленко Н.Ю. – директор Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області;

Робоча група:

Гаєва Н.Ф. – завідувач обласної психолого-медико-педагогічної консультації Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації;

Новиков В.В. – директор ДНЗ «Глухівське ВПУ»;

Докторович В.М. – методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області;

Євтушенко Н.Ю. – методист ДНЗ «Глухівське ВПУ»;

Лубинець В.О. – методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області;

Марухина І.В. – завідувач навчально-методичного центру психологічної служби КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти;

Скоченко Т.І. – заступник директора з навчально-виховної роботи ДНЗ «Глухівське ВПУ»;

Прядко Л.О. – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри менеджменту , завідувач кафедри інклюзивного та інтегрованого навчання КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти;

Ященкова Є.І. – методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області.

На засіданні було обговорено питання, які потребують вирішення на констатувальному етапі експерименту та затверджено подальший план дій робочої групи експерименту регіонального рівня./Files/images/image-0-02-05-e221ae6a9a6a6edc21c4b0ccda5286776629a77510de3af795b8711f42f565c8-V.jpg/Files/images/image-0-02-05-044bc9939299d9668f40ac10bf94a174517e14799f35af2001f69de74365fd24-V.jpg

Обласний науково-практичний семінар

9 січня 2018 року на базі Державного навчального закладу «Глухівське вище професійне училище» відбувся обласний науково-практичний семінар на тему «Зміст і структура роботи закладу професійної (професійно-технічної) освіти з учнями з особливими освітніми потребами» у рамках експерименту регіонального рівня з теми «Професійна підготовка учнів з особливими освітніми потребами у професійно-технічному навчальному закладі». На семінарі були присутні: Самойленко Наталія Юріївна, директор Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області, кандидат педагогічних наук; Вознюк Алла Вікторівна, завідувач кафедри психології КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кандидат психологічних наук, доцент; Новиков В’ячеслав Володимирович, директор Державного навчального закладу «Глухівське вище професійне училище»; Дегтяренко Тетяна Миколаївна, завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, завідувач лабораторії корекційно-реабілітаційних технологій Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, доктор педагогічних наук, професор; Докторович Валерія Миколаївна, методист Начально-методичного центру професійно-технічної освіти у Сумській області; Марухина Ірина Володимирівна, завідувач навчально-методичного центру психологічної служби КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. Учасниками семінару були педагогічні працівники Державного навчального закладу «Глухівське вище професійне училище».

Відкрив обласний науково-практичний семінар директор ДНЗ «Глухівське ВПУ» Новиков В’ячеслав Володимирович, побажавши всім присутнім продуктивної роботи та творчої наснаги. Директор Навчально-методичного центру ПТО у Сумській області, кандидат педагогічних наук, Самойленко Наталія Юріївна, у своєму виступі «Експериментальна робота як складова методичної компетентності педагогічного працівника», наголосила на важливості формування методичної компетентності педагогічних працівників та на важливості проведення педагогічного експерименту як умові розвитку методичної компетентності.

/Files/images/semnar_09012018/DSC_0748.jpg

З метою вивчення готовності педагогів та майстрів виробничого навчання ДНЗ «Глухівське ВПУ» до роботи з учнями, які мають особливі освітні потреби, протягом листопада-грудня 2017 року проведено опитування членів педагогічного колективу закладу. Результати анкетування учнівського та педагогічного колективу Державного навчального закладу «Глухівське вище професійне училище» висвітлила у своєму виступі Марухина Ірина Володимирівна, завідувач навчально-методичного центру психологічної служби КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.

/Files/images/semnar_09012018/DSC_0752.jpg

Історичний екскурс щодо проблеми інклюзії та свіжі статистичні дані були висвітлені у виступі Дегтяренко Тетяни Миколаївни, завідувач кафедри спеціальної та інклюзивної освіти, завідувач лабораторії корекційно-реабілітаційних технологій СумДПУ імені А.С. Макаренка, доктор педагогічних наук, професор, науковий консультант експерименту. Тетяна Миколаївна ґрунтовно розповіла про важливість особистісно-професійної компетентності педагога щодо роботи з учнями з особливими освітніми потребами у професійно-технічному навчальному закладі та шляхи подолання труднощів, що виникають у процесі її набуття.

/Files/images/semnar_09012018/DSC_0828.jpg

Закрив пленарне засідання виступ Вознюк Алли Вікторівни, завідувача кафедри психології КЗ Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, кандидата психологічних наук, доцента, наукового керівника експерименту, на тему «Система організації роботи професійно-технічного навчального закладу щодо професійної підготовки учнів з особливими освітніми потребами». У своєму виступі Алла Вікторівна представила модель організації роботи ДНЗ «Глухівське ВПУ» на другому, формувальному, етапі експерименту.

За результатами виступу педагогічний колектив училища був розподілений на п’ять творчих груп і розпочалась практична частина семінару. За допомогою методу «мозкового штурму» творчі групи, кожну з яких очолював науковий консультант експерименту, виокремлювали основні проблеми, визначали основні завдання та розробляли алгоритм подальшої роботи творчої групи. Результати роботи презентувалися іншим групам та ухвалювалися для подальшої продуктивної роботи у рамках експерименту.

/Files/images/semnar_09012018/DSC_0769.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 182

Коментарi